همواره نمایش فیلمهای نوروزی و اکران موفق آن ها تضمین فروش فیلم ها در فصل های دیگر بوده است. نوروز 94 نیز فرارسیده و اکران نوروزی با برگزیده ای از تولیدات سال 1393 آغاز گشته است. حال باید دید چقدر فیلم های انتخاب شده توان روشن نگه داشتن سالنهای سینما در ماه های دیگر را سال را خواهند داشت.
پروسه ی اکران فیلمهای نوروزی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا اگر فیلمهابه درستی انتخاب شوند و تنوع سلیقهها در اکران در نظر گرفته شود شاهد فروش مناسب فیلمها در این اکران خواهیم بود و اقبال مخاطب در طول سال را هم باعث خواهد شد.در نوشتار ذیل تعداد12فیلم که هم اکنون بعنوان اکران نوروزی بر پرده سینماهای کشور در حال نمایش هستند معرفی شده اند و در ضمن توضیحات مختصری نیز در باره آنها درزیر عنوان هر فیلم آمده است.
1-رخ دیوانه/ابوالحسن داودی
اولین فیلم لیست اکران نوروزی سال 1394 ، فیلم( رخ دیوانه) است.
این اثر فیلمیست به کارگردانی ابوالحسن داوودی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیهکنندگی بیتا منصوری که درسال ۱۳۹۳ساخته شده است.فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می زند. فیلم سینمایی «رخ دیوانه» در اکران نوروزی درحالی جای گرفته است که در اکثر مواقع بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر این اقبال را نداشته تا در اکران نوروزی قرار گیرد. این فیلم در بهار امسال جلوی دوربین رفت و مراحل فنی فیلم با دقت انجام شد تا فیلم از هرجهت آماده نمایش باشد.
«رخ دیوانه» درجشنواره فیل فجر 1393توانست نظر کارشناسان و هیات داوران جشنواره و از همه مهمتر نظر مخاطبان را به خود جلب کند این فیلم 18 نمایش مردمی در جشنواره داشت که به همین تعداد (18 نمایش) فوقالعاده جشنواره را به خود اختصاص داد و این نمایشها در اکثر سالنهای سینمای مردمی انجام شد.در این فیلم طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و... به ایفای نقش میپردازند.فیلم سینمایی «رخ دیوانه» 5 سیمرغ بلورین در بخشهای مختلف را از آن خود کرد که مهمترین آنها را میتوان سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم دانست.
2-ایران برگر/مسعود جعفریجوزانی
دومین فیلم لیست یعنی «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی است ویکی از از فیلمهای نمایش داده شده در جشنواره فیلم فجرمیباشد.فیلم با توجه به موضوع کمدی و طنزش و فضای شاد و مفرحی که دارد مناسب عید تشخیص داده شده ودر اکرانهای نوروزی جای گرفته است. سناریوی این فیلم توسط مسعود جعفری جوزانی و محمدهادی کریمی نوشته شده است.
این فیلم داستان امرالله خان و فتحالله خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با یکدیگر رقابت میکنند.در این فیلم جوزانی تلاش داشته است از بازیگرانی بهره بگیرد که امتحان خود را در کارهای تلویزیونی پس دادهاند و توانستهاند نظر مخاطب تلویزیونی را به خود جلب کنند حال باید این بازیگران چقدر توان جذب مخاطب سینما را خواهند داشت.ایران برگر پیش از اکران عمومی، در خرم آباد و در حضور جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و مسئولان استان لرستان به نمایش در آمد. لرها معتقد بودند استفاده از زبان لُری در این فیلم سینمایی نابجا بوده است و به هجمه فرهنگی موجود علیه سنت ها و زبان های لری کمک کرده است.
مسعود جعفری جوزانی پس از سریال ارزنده « در چشم باد» فیلم سینمایی «ایران برگر» را ساخت و به گفته سحر جعفری جوزانی (در مراسم سینما آزادی) تنها به این قصد فیلم ساخته شده است که ساعات مفرح و شادی را برای مخاطبان فراهم آورد. این فیلم سیمرغ بلورین چهرهپردازی را برای مهین نویدی به ارمغان آورد.
در این فیلم بازیگرانی چون علی نصیریان، محسن تنابنده، حمید گودرزی، احمد مهرانفر، میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، سحر جعفری جوزانی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، محمدرضا هدایتی، فتح الله جعفری جوزانی و... به ایفای نقش پرداختند.
3-طعم شیرین خیال/کمال تبریزی
کمال تبریزی در نوروز 93 فیلم سینمایی «طبقه حساس» را روانه اکران کرد که با توجه به موضوع طنز و حضور رضا عطاران توانست در میان فیلمهای میلیاردی نوروزی جای گیرد. او که ریاست کانون کارگردانان را برعهده دارد جدیدترین ساختهاش «طعم شیرین خیال» هم شانس حضور در اکران نوروزی را یافت. این در شرایطی است که فیلم نتوانست نظر منتقدان و کارشناسان و مخاطبان را به خود جلب کند. شاید کمال تبریزی به موفقیت فیلمش در اکران نوروزی امیدوار است.او به تازگی تقاضای پروانه ساخت برای فیلم جدیدش را نیز به وزارت ارشاد سپرده است.
فیلم ماجرای آشنایی نازنین و خانوادهاش با فردی است که قرار است به خواستگاری او بیاید. فیلم براساس سفارشی که سرمایهگذاران دادهاند ساخته شده است و در طول فیلم تذکراتی درباره محیط زیست و توجه به پیرامون ما به صورتی مستقیم به مخاطب داده میشود. در این فیلم خبری از قصهای شیوا و روان نیست و بیشتر به خطابه و موعظه میماند تا اثر سینمائی و ساخت این فیلم توسط کارگردان ظریف بین و نکته دانی چون تبریزی قدری عجیب بنظر میرسد..«طعم شیرین خیال» پیش از این با نام «درسرهای شیرین»درخبرها آمده بود.
در این فیلم کمال تبریزی از حضور شهاب حسینی و نازنین بیاتی بهره برده است و بازیگرانی چون نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه، مهدی حسینی بجستانی، عیسی یوسف پور هم به ایفای نقش میپردازند.
4-استراحت مطلق/عبدالرضا کاهانی
چهارمین فیلم لیست اکران نوروز 94جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی است .این فیلم نیزمانند دیگر کارهای این کارگردان قبل از گرفتن پروانه اکران با اصلاحاتی از سوی وزارت ارشاد مواجه شده بودولی بدلیل آماده نشدن فیلم و دیر انجام گرفتن اصلاحات خواسته شده،این فیلم شانس حضور در جشنواره را از دست داد .کاهانی دریک نشست خبری که قبل از جشنواره برگزار کرد برای ارشاد خط و نشان کشید. بهر تقدیر اوتمام اصلاحات فیلم را مو به مو انجام داد اما همانطور که گفته بود فیلمش را در اسفندماه اکران کرد و سپس اثر خود را در زمره فیلمهای نوروزی قرار داد. این فیلم مانند آثار قبلی این کارگردان فیلمی اجتماعی انتقادی است و برخلاف کار قبلیاش که در فرانسه ساخته شده است این فیلم در ایران جلوی دوربین رفته است. کاهانی خلاصه داستان کوتاهی را در اختیار رسانهها قرارداده است: تهران مال تو ئه مگه؟!...بجز این جمله کوتاه و چند پهلو در هیچ رسانه ای از داستان این فیلم حتی یک خط دیده نشده است .باید فیلم را تماشا کرد و آنگاه فهمید منظور کاهانی از آوردن جمله مذکور چیست.آخرین فیلمی که از کاهانی در سینماهای ایران اکران شده، بی خود و بی جهت است.
در این فیلم بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، رضا عطاران، مجید صالحی، فریده فرامرزی و امیرشهاب رضویان به ایفای نقش میپردازند. فیلم احتمالاً 75 دقیقه است زیرا اگر کوتاهتر بود به همراه یک فیلم کوتاه مجوز نمایش دریافت میکرد.
5-روباه/ بهروز افخمی
«روباه» ساخته بهروز افخمی پنجمین فیلمیست که در اکران نوروزی جای گرفته است. فیلم آماده بود وبرای اکران مشکلی نداشت امااین انتخاب کمی دیرانجام شد آنهم به این دلیل که دیرتر از همه فیلمها با سینمای سرگروه خود (فرهنگ) قرار داد بست.
فیلم «روباه» با مشارکت 100 درصدی فارابی ساخته شد. این فیلم تا اوایل بهمن ماه فیلمبرداری داشت و به سرعت کارهای فنی آن انجام شد. فیلم داستان مامور اسرائیلی است که برای دور جدید ترور دانشمندان اتمی به ایران فرستاده میشود. این مامور ورزیده تنها کار میکند و از همکاری آدمهای فریب خورده و یکبار مصرف استفاده میکند که تا آخرین لحظه از ماموریت خود خبر ندارند. یک موتور سوار مسافرکش در دام او میافتد و نادانسته برای ترور تعلیم میبیند و ...
این فیلم که درباره ترور دانشمندان هستهای کشور بود در مراحل تولید با انصراف سه بازیگر مواجه شد رامبد جوان محسن تنابنده و ساعد سهیلی بازیگرانی بودند از حضور در این پروژه انصراف دادند البته افخمی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم اعلام کردند این بازیگران بازیگران اصلی نبودند. افخمی در این فیلم تلاش کرده است تا روابط افراد به گونهای به نمایش درآید که با مخاطب عام ارتباط درست برقرار کند.در این فیلم علاوه بر مرجان شیرمحمدی، حمید گودرزی، آرش مجیدی و جلال فاطمی که نقش برادر نتانیاهو را برعهده دارد به ایفای نقش میپردازند.
6-پریدن از ارتفاع کم/حامد رجبی
ششمین فیلم لیست اکران یعنی «پریدن از ارتفاع کم» اولین فیلم بلند سینمایی کارگردانش حامد رجبی است و رامبد جوان و نگار جواهریان، نقشهای اول آن را به عهده دارند..تهیه کننده این فیلم مجید برزگر است و داستان زن جوانی را روایت می کندکه چهارماهه باردار است ولی جنین در داخل شکمش میمیرد و او تصمیم میگیرد که در اینباره به کسی چیزی نگوید. فیلم محصول مشترک کشور ایران و فرانسه است. حامد رجبی دانشآموختهی رشتهی سینما از دانشگاه تهران است. او هشت فیلم کوتاه داستانی ساخته و در نوشتن فیلمنامههای سینمایی «فصل بارانهای موسمی» و «پرویز» نیز با مجید برزگر مشارکت داشته است.
فیلم “پریدن از ارتفاع کم” در سال2015نامزد دریافت بهترین فیلم دربخش پانورامای جشنواره برلین شد.این جایزه که معادل دوربین طلای کن است به کارگردانان فیلم اول اهدا می شود و به طور مشترک به همراه جایزه نقدی ۵۰ هزار یورویی به کارگردان و تهیه کننده فیلم تعلق گرفت .
یادداشت حامد رجبی، کارگردان فیلم «پریدن از ارتفاع کم»:اگه موقع رانندگی تو اتوبان دیدی همهی ماشینها دارن از روبهروت میان، حتماً به این معنا نیست که تو داری اشتباه میری. شاید واقعاً همهی اونا دارن اشتباه میان.
حامد رجبی در ارتباط با داستان فیلم «پریدن از ارتفاع کم»نیز گفته است:
"چند سال اخیر به خاطر آلودگی هوا و پارازیت های موجود، سقط جنین یک اتفاق رایج شده و من بعد از اینکه این فیلم را ساختم متوجه شدم متأسفانه آمار روز به روز در حال بالاتر رفتن است. «پریدن از ارتفاع کم» در مورد زندگی روزمره است و آدمی که حالا تصمیم می گیرد خودش را از مناسبات زندگی روزمره رها کند و این مسئله ای بسیار سخت است. من قسمتی از خودم را در فیلم«پرویز» جا گذاشته ام و بخش دیگری از وجودم را در «پریدن از ارتفاع کم»"
7-روز مبادا/فائزه عزیز خانی
در فیلم هفتم لیست اکران نوروز 94 «روز مبادا»،هدیه تهرانی حضور افتخاری دارد والبته نقش خودش را بازی کرده است. این جدیدترین حضور هدیه تهرانی به عنوان بازیگر در یک فیلم سینمایی است.
فیلم داستان مادری است که هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته… اما اهل خانه او را باور نمی کنند.
بیشتر بازیگران فیلم از اعضای خانواده کارگردان هستند.شیرین آقارضا کاشی، ولی اله عزیزخانی، وحید عزیزخانی، مجید عزیزخانی، سمیرا مدنی، فرزانه گرایلی، شانی عزیزخانی، حسین کاکاوند، اعظم دهقان منشادی، بهروز فروغی، فاطمه گرایلی، فرهنگ لرستانی ازبازیگران اصلی این فیلم هستند. نگار اسکندرفر و محمد احمدی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دشته اند وعباس کیارستمی نیز به عنوان مشاور کارگردان با «روز مبادا» همکاری داشته است. فائزه عزيزخاني درباره بازي مادرش به عنوان شخصيت اصلي و همكاري ديگر اعضاي خانوادهاش در اين فيلم گفته است: معتقدم خانواده با استعدادي دارم. اگر از آنها دعوت به كار كردم براي اين بود كه فضاي فيلمنامه اينگونه طلب ميكرد.
وي در جائی دیگر گفته است: ايده اصلي فيلمنامه برآمده از مجموعه داستاني است كه خودم چند سال پيش نوشتم. «روز مبادا» هم برگرفته از آخرين داستان كوتاه اين مجموعه است كه زمان نوشتنش متوجه شدم پتانسيل لازم را براي تبديل به فيلمنامه دارد.
تهيهكننده «روز مبادا» نیز گفته: اين فيلم فضاي رئالي دارد كه با وجود خاص و ويژه بودن، مخاطب عام هم آن را ميپسندد. نقش آفريني خانم كاشي بسيار دلنشين است و هديه تهراني هم كه به عنوان يك كاراكتر واقعي در فيلم حضور دارد، بسیار شيرين و جذاب بازي كرده است.
شيرين آقارضا كاشي بازيگر نقش اصلي «روز مبادا» كه بازي در اولين فيلم بلند سينمايياش را در فيلم دخترش تجربه كرده است، خود را نابازيگر معرفي كرد و گفت: خودم را هنرپيشه نميبينم. فقط خواستم در اين فيلم با دخترم همكاري كنم. البته پيش از اين در چند فيلم كوتاهش هم بازي كرده ام.
8-لامپ 100/سعید آقاخانی
هشتمین فیلم لیست( لامپ ۱۰۰ )است.فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید آقاخانی و تهیهکنندگی محسن محسنینسب.این فیلم محصول سال ۱۳۹۲ است و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است.محسن چاووشی نیزقطعهای را برای این فیلم خوانده است.
داستان فیلم از این قراراست:مرد معتادی به نام فرزین ( محسن تنابنده ) که یک همسر ( ساره بیات ) و دو فرزند دارد، معتاد به مواد مخدر است و این اعتیاد باعث ایجاد توهم های مختلف در زندگی او شده است. وی که همسر و فرزندانش را دوست دارد، برای فرار از اعتیادش تصمیم به ترک می گیرد و هربار عهدش را می شکند اما...
« لامپ صد » اولین تجربه کارگردانی سعید آقاخانی در سینما می باشد.
9-مردی که اسب شد/امیر حسین ثقفی
نهمین فیلم لیست اثری عجیب غریب است.این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر فیلم بنمایش درآمد. در عنوانبندی فیلم درج شده که فیلم اقتباسی آزاد از داستان «اندوه» نوشته آنتوان چخوف است.فیلم مزبورچهارمین ساخته فیلمساز جوانی است که میگوید نظر منتقدان را قبول ندارد و دوست دارد فیلمی بسازد که تماشاگر از تماشای آن آزار ببیند ( بخشی از صحبتهای کارگردان در برنامه هفت ).این داستان موقعیتی دردناک را به تصویر میکشد و شخصیت اصلی آن یک سورچی پیر است که پسرش را از دست داده و کسی را پیدا نمیکند تا با او درد و دل کند و اندوهش را با او در میان بگذارد تا اینکه سرانجام برای درد و دل سراغ اسبش میرود.
فیلم از فضایی بارانی آغاز میشود. مردی تنومند که مو و ریشبلندش از او یک مرد روستایی ساخته گاری چوبیای را حمل میکند و با خود نجواکنان چیزهایی میگوید. پیرزنی با کودک داخل گاری است. در تصویری دیگر، جسد دختری جوان در آب معلق است. همان دختر و پدرش درصحنهای دیگر در حال خودن خوراک لوبیا هستند. ظرفهای لعابی و چراغ گردسوز و در ادامه داستان بهرهگیری از اتومبیلی قدیمی و روسی، نمایش قطار، تسلط فضاهای سربی و رنگ آبی بر تصویر، بارش مداوم باران و... . لحن آرام فیلم، حرکتهای آهسته و بدون عمل داستانی بازیگران که تنه به تنه فیلم طبیعت بیجان مرحوم سهراب شهید ثالث میزند و همچنین حجم فراوان استفاده از مه و دود درصحنه نشان میدهد زحمت زیادی برای ساخت فیلم صرف شده اما این زحمت نه برای خلق اثری سینمایی بلکه به منظور ایجاد تعدادی قابهای تصویری زیبا است که بهجای دوربین عکاسی، «دوربین فیلمبرداری» آن را ثبت کرده و هزاران فریم از آن در کنار هم چیده شده تا فیلمی سینمایی را سروشکل بدهد!
خلاصه داستان دهمین فیلم لیست اکران نوروزی از این قرار است:
توسکا دختر جوانیست که می خواهد از ایران برای ادامه تحصیل برود. شب قبل از سفر تصمیم می گیرد از شب تهران فیلم بگیرد و در خلال این سفر شبانه اتفاقاتی برایش رخ می دهدو...
کاوه سجادی حسینی کارگردان این فیلم گفته است: فیلم شب ،بیرون اگرچه از لحاظ فرمیک خاص تر از فیلم های دیگر است اما به دلیل استفاده از بازیگران حرفه ای و همچنین بررسی لایه های ارتباط انسانی و مسائل و مشکلات نسل جوان می تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی خانواده ها روبرو شود.من از سال ۸۸ ایده ساخت این فیلم را داشتم اما شرایط برای تولید آن مهیا نشد تا اینکه طرحم را خدمت آقای پرویز پرستویی بردم و ایشان بعد از مطالعه آن بسیار از این طرح استقبال کردند و تهیه کنندگی «شب، بیرون» را بر عهده گرفتند.
تمامی سعی ما در این فیلم این بود که ضمن استفاده از عوامل بسیار حرفه ای سینمای ایران چه در جلوی دوربین و چه در پشت صحنه، فیلمی کم هزینه و ارزان تولید کنیم که خوشبختانه از آنجا که خواستن توانستن است موفق شدیم به این مهم دست یابیم.«شب، بیرون» اگرچه با نگاهی تجربی ساخته شده است اما از بهترین های سینمای ایران برای ساختش بهره برده و من امیدوارم استقبال مخاطبان از این فیلم فتح بابی باشد برای اینکه از فیلم های تجربه گرا در سینمای ایران استقبال شود چرا که فیلم های تجربه گرا همیشه حرف های زیادی برای گفتن دارند اما از آنجا که ساختار آن ها بسیار متفاوت تر از فیلم های معمول سینمای ایران است آنچنان که باید در کشور ما مورد توجه قرار نمی گیرند. فیلم من از این منظر که قصه دراماتیک به شکل مرسوم ندارد از سینمای بدنه فاصله گرفته و به سمت سینمای تجربی نزدیک شده است.
یازدهمین فیلم لیست اکران نوروز 94ا(نارهای نارس) است .این فیلم فیلمیست اجتماعی و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است. این اثر اولین فیلم بلند سینمایی مجیدرضا مصطفوی در مقام کارگردان است.
انسی و ذبیح در حاشیهٔ شهر و در خانهای اجارهای زندگی میکنند. انسی از زنی سالخورده پرستاری میکند و ذبیح در شمال شهر کارگر ساختمانی است. آنها آرزو دارند بچهدار شوند.
یادداشت کارگردان فیلم درباره اثرش:
"انارهای نارس راوی قصه پر غصه آدمای این سرزمینه... انسانهایی که به خاطر سوء مدیریت و تصمیمات اشتباه در هیاهوی شعارهای رنگ آمیزی شده پوشالی سقوط کردند و صدای خرد شدن استخوان هایشان در کوچه پس کوچه های شهرمان پیچیده شده است... اما... اما در پاییز ، باز جوانه ای سبز می زنند و قد میکشند و چشم می دوزند به روزنه تدبیر وامید که شاید برای همگان این آخرین فرصت باشد...."
و این هم آخرین فیلم لیست اکران نوروز 1394.در این فیلم دیگر نه از شخصیت پردازی خبری است نه از داستان. نه از مردم روستا و جامعه شناسی آن و نه حتی از آدم های جاندارش. بیشتر انگار به تصاویر شمایل نگارانه و عکاسیک روبرو هستیم . شمایل چند آدم با یک نگاه ممتد و تهی که اغلب در گوشه یا میانه تصویر به دوربین چشم مخاطب چشم دوخته اند.
گاه دیگر با دیگر اشیاء فرقی ندارند و همچون دیگر اشیا شکلی ثابت و بی حرکت دارند و در جای خود فیکس مانده اند. انگار دیگر آرزو و رویایی ندارند و به زنده ماندن بی رویا خو کرده اند.
انتظارشان برای آمدن مردی که بتواند تغییری در زندگی شان ایجاد کند عبث بوده و عبث باقی می ماند. اما در این لب فرو بستن مرده وار و بی زبانی گسترده انگار هنوز به دنیای واژگان گام ننهاده اند آنچه بیش از هر چیز در چهره ها بیداد می کند اثر سال ها باد وسال ها آفتاب برهنه و سال ها جغرافیای سخت و کار زیاد در سکوت بر روی پوست شان و پرتره صورت ها و نگاه مرده و ثابتشان با پس زمینه ای بدوی است.
انگار آنها با طبیعت خشن و سخت کوهستانی یکی شده اند و با سهم اندک خوداز بادها و کوه ها و نیز« فراموشی »کنار آمده اند. واژهها و صدای احمد رضا احمدی نیز انگار بیشتر بر مبنای این فضا، واژه ساخته اند.
نوپناه بر خدا رضایی
خدیجه رحیمی، صدیقه نظری، جمیله رحیمی، هادی رحیمی
اگر بخواهیم داستانی برای فیلم بنویسیم باید اینگونه بنگاریم:
بر درختان صنوبر خورشيد دميده است. زن به ياد دارد در کنار اين صنوبرهاي رقصان به عقد مردش درآمد. در آن روزگار، صنوبرها هنوز قلمه بودند. زن در روزگار جواني، با مردش در زير سايه اين درختان، عمر را سپري مي کردند. زن با مردش حرف مي زد، کودکانه مي دويد، عاشق مردش شده بود. اکنون زن در انتظار مردش است، که سالياني ست از خانه رفته است. زن اميد دارد مردش روزي به خانه بازگردد. از زن فقط دستهاي استخواني اش مانده است. با اين دستان گيسوان دخترش را شانه مي کرد و بر آنها گل شمعداني مي آويخت ... زن سراپا در باد ايستاده است.
مطلب شما در باشگاه وبلاگنویسان ایرانی " حرف تو " منتشر گردید
لینک مطلب شما در سایت حرف تو:
http://harfeto.ir/?q=node/41113
هدیه سایت قلم تو به شما :
آنچه را كه رسيدنت به آن محال است آرزو مكن. امام جعفر صادق(ع)
وبلاگ نویس فرهیخته ، مطلب شما در سایت قلم تو منتشر گردید
منتظر مطالب خوب شما هستیم.
لینک مطلب شما :
http://ghalameto.ir/news/7082/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D 8%B4-%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88 %D8%B294
هدیه سایت:
هر روزی که در آن نافرمانی خدا نشود عید است . امام علی(ع)
با تشکر فراوان
سال نو مبارک
مدیریت سایت قلم تو
تقدیم به عزیز سفرکرده ام (فاطمه) .گرچه ناگهان مراتنها گذاشتی ولی به دیداردوباره ات امیدوارم،درلحظه موعودی که ناگهان میآید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
د رقرونی هم دور وهم نه چندان دور( ایران )باوجود نشیب و فراز های تاریخی بسیارش در بازه های زمانی مکرر،همواره ابرقدرتی احیا شونده و دارای پتانسیل و استعدادبالا برای سیادت برجهان بود .کشورما نه تنها از نقطه نظرقابلیتهای علمی و فرهنگی ،هنری ،ادبی و قدرت نظامی یکی از چندتمدن انگشت شماری بود که حرف اول را دردنیاهای شناخته شده ی آن زمانها میزد، بلکه در دوره هائی طلائی و باشکوه ،قطب معنوی و پرجلال و جبروت جهان اسلام نیز بشمار میرفت .
در عصر جدید که قدرت رسانه بمراتب کارآمد تر از قدرت نظامیست باید قابلیتهای بالقوه و اثبات شده ایرانی مسلمان را برای ایجاد رسانه تعالی بخش،درست و کارآمدبه همه یادآوری نمودتا اراده ای عظیم درهنرمندان ما پدید آید درجهت ایجاد (سینمای متعالی)و پدیدآوردن رقیبی متفاوت و معناگرا برای سینمای پوچ ،فاسد و مضمحل غرب و شرق نسیان زده و بالاخص " غول هالیوود"که برکل جهان سیطره یافته است.شاید بپرسید چرا سینما؟...جواب این است : سینما تاثیر بخش ترین رسانه در عالم است و باآن میتوان وجود معنوی انسانها را تعالی دادویا تخریب کرد...و متاسفانه تخریب کاریست که در حال حاضر این رسانه با عمده محصولات خودبه آن همت گماشته است و تک و توک محصولات تعالی بخش آن همیشه در سایه قراردارندو بخوبی دیده نمیشوند چون جذابیت عام ندارندو قادر به رقابت با موج خشونت و برهنه نمایی موجودنیستند.
دادن جذابیت و عناصر لذت بخش نوین و امتحان نشده بدون عوامل گناه آلود به محصولات تصویری بگونه ای که بتواند بالذات ناشی از محصولات سخیف و ضد اخلاقی رقابت نماید کاریست بس پیچیده که نیازمند فعالیت خالصانه مغزهای متفکر ومبتکراست و من فکر میکنم این مهم فقط از عهده هنرمندان و متفکران ایرانی برخواهد آمد و شاید روزی که من نباشم محقق گردد...شاید